Flavour graphics

Flavour-graphic...een visuele mindmap op maat
Ben je nieuwsgierig naar welke combinaties er te maken zijn met je product, merk of ingrediënt? Oftewel, welke Smaakvrienden jouw product heeft? Een flavour-graphic (lees: visuele mindmap op maat) maakt alle beste smaakrelaties, combinaties en mogelijkheden van een product of ingrediënt in één oogopslag inzichtelijk voor producenten én consumenten.

Spice up your product
Voor elk merk of product geldt dat zij met bepaalde ingrediënten beter door één deur kunnen dan met anderen. Dit is belangrijk om te weten voor zowel de producent als de consument! Jouw product of ingrediënt is zonder twijfel in meer combinaties of situaties te gebruiken dan jij of je consument zich bewust van is. Daarom zet meesterkok Angélique Schmeinck haar unieke concept van culinair mindmappen in voor jouw product. Onder het motto Spice up your product maakt zij voor bedrijven in de foodbranche de beste en meest verrassende relaties rond een product, productlijn of merk visueel in een Flavour-graphic. Neem een kijkje in de flavour gallery voor een impressie.

Was je nog niet bekend met de inspiratiemethode Smaakvrienden, kijk dan hier voor een korte uitleg.

Van zeven naar  oneindig veel mogelijkheden
Hoeveel culinaire toepassingen en combinaties kun je bedenken voor een product of ingrediënt? Onderzoek wijst uit dat mensen maar zeven productcombinaties spontaan kunnen oproepen. Misschien denkt jouw consument bij ‘haring’ alleen aan ‘uitjes’ of bij ‘mango’ alleen aan ‘fruitsalade’. Vanzelfsprekend zijn er met een product veel meer creatieve combinaties mogelijk. En dus is het belangrijk dat je als producent je consument met deze mogelijkheden inspireert. Laat staan als je een nieuw product op de markt brengt! Vraag jezelf af: tot welke andere producten en ingrediënten staat jouw product het beste in relatie? Wie zijn elkaars Smaakvrienden? En hoe krijg je daar zicht op?

Een Flavour-graphic op maat
Een Flavour-graphic van Angélique Schmeinck brengt helder in beeld welke Smaakvrienden een bepaald product heeft en is daarmee een onmisbare tool voor marketeers, chefs, productontwikkelaars en salesmanagers. Met jouw wensen en doelstellingen in acht gaat Angélique met je product 'op reis'. Door te zoeken, proeven, mixen en matchen maakt zij talloze mogelijkheden zichtbaar. Alle (relevante) productcategorieën komen hierbij aan bod. De presentatie van de resultaten vindt plaats in Angélique's Smaakatelier te Velp.

De eigenschappen van een flavour-graphic

Een Flavour-graphic:

•is een slimme marketingtool die het verschil kan maken;

•maakt (nog) onbekende kruisbestuivingen / crosslinks transparant;

•helpt bestaande producten nieuw elan en sex appeal te geven;

•laat producent én consument anders naar het product kijken;

•voegt een ISP (‘inspirational selling proposition’) aan de USP’s toe.

Onmisbaar voor specifieke disciplines
Een Flavour-graphic geeft ‘slagkracht’ aan de volgende disciplines:

•De productontwikkelaar krijgt meer inzicht in smaakcombinaties, wat het onderzoeksproces verkort.

•De marketeer kan het product door het grote aantal culinaire toepassingen eenvoudig nog aantrekkelijker maken en de nieuwe applicaties gericht naar de verschillende doelgroepen (retailer en consument) communiceren.

•De salesmanager staat met een aangescherpte (‘spiced up’) sales strategie sterker in de markt. Met vernieuwende, aantrekkelijke culinaire productcombinaties kan hij de doelgroepen (groothandel en retailer) onderscheidend en gericht ‘lekker maken’.

Hoe kom je tot een flavour-graphic op maat?
Om tot een unieke flavour-graphic te komen, vindt eerst een voorbespreking plaats over de wensen en doelstellingen van de producent: Wat is het doel van de flavour-graphic? Wie wil je ermee bereiken? Wat wil je zichtbaar maken? Met deze input gaat Angélique aan de slag om te komen tot inspiratie op maat, die zij vervolgens in een makkelijk te lezen en visueel prikkelende mindmap verwerkt. Daarna beschik je over een uniek instrument om de specifieke eigenschappen en kansen van je product bij de gewenste doelgroep(en) en klant-specifiek onder de aandacht te brengen.

Neem contact op met Angélique Schmeinck voor een persoonlijke afspraak.